Kako su crne linije i beli razmaci promenili svetsku trgovinu
Kada se osvrnemo na istoriju maloprodaje, nemoguće je ne primetiti šarene trake bar-kodova koje sada krase gotovo svaki proizvod u prodaji. Ovi jedinstveni simboli postali su ključni deo našeg svakodnevnog iskustva kupovine, olakšavajući proces trgovanja i čineći ga bržim i efikasnijim.
Koren revolucije: Ideja za bar-kod
Iako su tehnološki napretci neprestano menjali način na koji poslujemo, važno je zapamtiti da je jedna od najvažnijih inovacija u maloprodaji proizašla iz relativno jednostavne ideje. Taj trijumf dolazi u obliku bar-koda. Maloprodaja, iako često percipirana kao jednostavna, zapravo je složen posao, a bar-kod se pokazao kao ključno sredstvo za olakšavanje ovog procesa.
Koren ove revolucije leži u radu Normana Džozefa Vudlenda, čija je ideja o “univerzalnom kôdu za proizvode” postala stvarnost zahvaljujući inženjerskom geniju Džordža Loera. Prvi put je ova tehnologija primenjena na pakovanju žvaka u supermarketu u Ohaju, 1974. godine.
Početni otpor i kasniji Uspeh
U prkos su prednostima bar-koda koje su bile očigledne, prihvatanje ove tehnologije nije teklo glatko. Trgovci su bili skeptični i nerado su ulagali u skenere za tehnologiju koja se tek razvijala. Ipak, tokom osamdesetih godina, bar-kod je postao sveprisutan širom sveta, postajući nezaobilazan deo svakodnevnog iskustva milijardi ljudi.
Iako je Loer bio ključni igrač u stvaranju ove revolucionarne tehnologije, ironično je da nikada nije dobio priznanje ili nagradu za svoj doprinos. Za kompaniju IBM, koja je bila ključni akter u razvoju bar-koda, ova tehnologija predstavljala je genijalan potez.
Možda se bar-kod na prvi pogled može činiti jednostavnim, njegova suština leži u složenom sistemu crnih linija i belih razmaka, koji predstavljaju binarne brojeve koji se podudaraju sa informacijama u bazi podataka.
Benefiti bar koda
Dalji razvoj tehnologije doveo je do stvaranja dvodimenzionalnih kodova koji se koriste za različite svrhe, uključujući poništavanje karata, onlajn bankarstvo i interakciju sa kupcima putem mobilnih telefona.
Ključ je u poboljšanju životnog standarda i potpunom korišćenju prednosti digitalne tehnologije i standardizacije. UPC bar-kod i njegovi naslednici dobra su ilustracija uticaja koji ima današnja tehnologija, kaže Miln.
Veliki trijumf
Globalni uspeh bar-koda predstavlja samo jedan od mnogobrojnih primera kako tehnologija može revolucionisati naše svakodnevne živote.